Studieteknik med talsyntes: Nu finns TorTalk som app till din telefon

Onsdag 9 mars, kl. 16:00 - 17:00

Talsyntesen TorTalk finns nu även som app för iPhone, iPad och Android-enheter. Välkommen på webinarium med Tor Ghai, som själv är dyslektiker och skapare till TorTalk. Han kommer att berätta om apparna, och även dela med sig av sina studietips.

Med TorTalk-appen kan du ta en bild med telefonen och direkt få texten uppläst med samma röster som i programmet TorTalk för PC och Mac. Med iPhone och iPad kan du också läsa en PDF eller direkt på en webbsida. På Android-versionen är denna funktion på gång att utvecklas.

Alla studenter har tillgång till TorTalk! På Studentportalen finns info om hur du laddar ner. Det är gratis såklart.

TorTalk hjälper dig dig som:

• har läs- och skrivsvårigheter
  • har ett annat modersmål än svenska
  • tycker att engelska är lättare om du får höra det också
  • vill variera din studieteknik med att både läsa med ögonen och öronen

Webinariet i Zoom erbjuds vid två tillfällen. Välj vilken dag du vill delta. Ingen föranmälan - det är bara att ansluta.

• Serie: Studera med stödprogram
  • Evenemangstyp: Webbinarium