Välkommen till vår nya webbplats

11 juni 2019

Nu är universitetsbibliotekets nya webb här. En enklare, tydligare och snabbare webbplats som gör bibliotekets informationsresurser och tjänster tillgängliga och lättnavigerade för alla användare.

Vi har fokuserat på att göra det enklare för dig som behöver använda bibliotekets informationsresurser och tjänster. Webbplatsen har en tydligare design och är enklare att navigera med genvägar direkt till efterfrågade tjänster.

Vi har förbättrat vår databaslista och gjort det lättare att filtrera på ämnen och materialtyper. Via den nya A-Ö-listan kan du hitta kort information om mycket av bibliotekets material och de söktjänster du använder för att hitta materialet.

Bibliotekens öppettider har fått en tydligare visning, och det är lättare att komma i kontakt med oss. På så vis kan vi hjälpa fler studenter, forskare och andra användare av våra bibliotek.

Kontakta oss om webbplatsen

Kontakta gärna bibliotekets webbteam om du har frågor om den nya webbplatsen.

• Beskriv din fråga